Hallituksen kokous 21.4.2013 klo 18.00

Paikka: Naantalin kaupungintalo
Läsnä: Jarkko Kanerva, Jyrki Heino, Paul Brück, Eija Niittymäki ja Henna Junttila

Puheenjohtaja avasi kokouksen klo 18.05

Todettiin kokouksen olevan laillisesti koolle kutsuttu ja päätösvaltainen

3. Esityslistan hyväksyminen
Hyväksyttiin esityslista kokouksen työjärjestykseksi

4. Edellisen kokouksen pöytäkirjan tarkastaminen
Todettiin, että kaikki läsnäolijat olivat tutustuneet edellisen kokouksen pöytäkirjaan, eikä siinä ole huomauttamista.

5. Luottamuspaikkakuulumiset
Tarkastuslautakunnan koulutus oli mielenkiintoinen, Jyrki osallistui. Käsiteltiin mm. budjetin ylittämistilanteita. Naantalissakin tulee tilanteita, jossa vuoden vaihtumisen jälkeen tuodaan valtuustolle hyväksyttäväksi edellisellä tilikaudella syntyneitä menoja. Valtuuston ei lisämäärärahoin pidä niitä enää hyväksyä. Tilipäätösaineistossa ne pitäisi laskea edellisen vuoden menoiksi.

Varajäsenille pitää tulla esityslistat. Useimmille tulee, kaikki eivät ole saaneet. Jarkko lupasi selvitellä.

Vanhakaupunkitoimikunta (Paul) – Miten otetaan haltuun jatkuva autoliikenne läpi vanhankaupungin. Liikennemerkit ja asiallinen ohjaus puuttuvat molemmista päistä, nopeudet ovat liian suuria esim. Mannerheiminkadulla. Riittävän iso kyltti ”Historiallinen alue” ja parkki ohjaamaan Kuparivuoren päälle. Jakeluautot pitää saada kulkemaan yhteen suuntaan. Paul valmistelee ehdotuksen, josta voimme viedä asiaa eteenpäin. Käsitellään 19. toukokuuta kokouksessa.

Ilona oli Jarkon varana kaavoitus- ja ympäristövaliokunnassa. Hän toi jätehuoltokuulumisia. Boyfood-ympäristöhaitat on saatu hallintaan. Toisen yrityksen, Tonester Oy:n hajuhaittaselvitys tuotti tiedon, että ei ole terveydellisiä vaikutuksia, mutta haju jäi.

Huominen valtuusto: Kultarannan koulun perusparannushanke; luovuttiin suuresta remontista, tehdään luokkakohtainen ilmastointi. Ilmastointilaitteiden puhdistusaineet on todettu myrkyllisiksi, niiden suhteen pitää olla ”hereillä”.

Avantomatto on edelleen esillä, sen hinta on 13 500 euroa.

Kaupunginjohtajan tehtävien uudelleenjärjestelyt.

Keskustan rakennemallista keskusteltiin – tässä ei tarvitse noudattaa yleiskaavamääräyksiä. Keskustan suunnitteluprosessi  on haastava.

Jarkon kysely Fennovoimasta on huomenna valtuustossa. Toukokuun loppuun tehdään päätökset laitehankinnoista ja samalla siitä, ollaanko jatkossa mukana.

Nuorisotakuun aikana ollaan sulkemassa Monnarin nuorisotoimintaa. Henna on ottanut yhteyttä Rannikkoseutuun ja pyytänyt päätoimittajaa tekemään juttua.

6. Talousasiat
Jyrki on hankkinut tilikartan Varsinais-Suomen piiristä. jonka mukaan lähdemme rakentamaan tämän vuoden tuloslaskelmaa.

Rahankäyttösääntöinä meillä ei ole sovittu mitään erityistä. Hyvä käytäntö on, että kokouksessa sovitaan, miten toimitaan ja valtuutetaan joku tekemään tarvittava hankinta. Tämä on myös asia, jota voidaan vuoden aikana miettiä, miten meillä on tarvetta selkeyttää käytäntöjä.

7. Jäsenasiat
Jäsenmaksuraportin mukaan Naantalin seudun vihreillä on yhä kuusi raisiolaista jäsentä. Näistä tulisi keskustella puoluetoimiston ja Raision vihreiden kanssa.

Tämä asia jatkuu tämän vuoden ja korjaantuu itsestään vuodenvaihteessa. Todettiin, ettei aiheuta toimenpiteitä.

8. Menneet tapahtumat
Naantalin seudun vihreiden kevätkokous, piirin kevätkokous – todettiin, että menivät hyvin eikä ole enää tarvetta palata asioihin. Piirin kevätkokousjärjestelyt saivat kiitosta.

9. Tulevat tapahtumat

Piirin ylimääräinen kokous 11.5. – Emme lähetä edustajaa, raisiolaiset saavat lähettää, jos haluavat. Toimitamme valtakirjan tarvittaessa.

Puoluekokousedustajat ovat Saila Rintee, varajäsen Anna-Maria Hietanen ja Jyrki Heino, varajäsen Leena Haanpää. Yhdistysten pitää ilmoittaa puoluekokousedustajat piirin 3. toukokuuta mennessä. Henna tekee sen 27. huhtikuuta sähköpostilla. Valtakirja pitää olla kokouksessa. Puoluekokous 24.-25.5. – edustajat 2 + 2 varaa on valittu.

10. Muiden vihreiden järjestöjen kuulumisia
Ei ollut

11. Ilmoitusasiat ja tiedotus
25. huhtikuuta klo 17.30 lähiruokakeskustelu Kylpylässä. Sovittiin, että Henna laittaa Rannikkoseutuun tiedon ja Sara on jo luvannut henkilökohtaisen kutsun jokaiselle jäsenelle sähköpostilla.

12. Muut esille tulevat asiat
Politiikkatori Unikeonpäivänä 27. heinäkuuta. Osallistumme ja hankimme jonkun vaikutusvaltaisen vihreän edustajan – kutsutaan paikalle Ville Niinistö, varalle Saara Ilvessalo, Turun vihreiden puheenjohtaja (saattaisi innostua). Henna soittaa ensin Villelle ja varalla Saaralle.

13. Tulevat kokoukset
19. toukokuuta klo 17.00. Varsinaisen kokouksen ulkopuolella tuli keskustelu, josko pitäisimme kevään viimeisen kokouksen Naantalin rannassa, vaikka syömällä omakustanteisesti yhdessä.

Puheenjohtaja päätti kokouksen klo 19.40.