Hallituksen kokous 5.10.2014 klo 16.30

Paikka: Naantalin kaupungintalo
Läsnä: Leena Haanpää, Jyrki Heino, Kaarina Kanerva ja Jarkko Kanerva

Leena Haanpää avasi kokouksen klo 16:35.

Todettiin, että yhdistyksen puheenjohtaja Henna Junttila ei sairastumisensa vuoksi tule enää tällä kaudella toimimaan puheenjohtajan tehtävässä. Varapuheenjohtaja Leena Haanpää hoitaa puheenjohtajan tehtävät.

2. Puheenjohtajan ja sihteerin valinta
Kokouksen puheenjohtajana toimi Leena Haanpää ja sihteerinä Jyrki Heino

3. Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen
Tämä kokous pidettiin 28.9. aiotun kokouksen perumisen vuoksi. Kutsut oli lähetetty vähän laajemminkin kuin hallitukselle Leena Haanpään toimesta sähköpostilla.

4. Työjärjestys / esityslistan hyväksyminen
Kokouksen tarkoituksena oli valmistautua 12.10. pidettävään syyskokoukseen. Esityslista oli ja hyväksyttiinkin, mutta kokouksen aikana katsottiin tarkoituksenmukaiseksi siitä osittain poiketa. Käsitellyt asiat käyvät ilmi tästä pöytäkirjasta.

5. Edellisen kokouksen pöytäkirja
Raision kaupungintalolla 31.8.2014 pidetyn kokouksen pöytäkirja hyväksyttiin seuraavin kommentein :
– Osallistujista : Sailan sukunimi on Rintee, ei Rinne. Irman sukunimi Saloniemi (Maskusta).
– Joulusaunaa ei ole varattu, mutta Leena yrittää varata sen ajankohtaan 12.12.2014 klo 18.
– Jos Ilona selvittää esteettömyysasiaa, kannattanee olla yhteyden Mika Ratilaiseen, jonka tiedetään selvittäneen samaa asiaa.
– Kokouksen jälkeen jäsentilanne oli käyty läpi niin, että Jyrki teki listan jäsenmaksunsa elokuun loppuun mennessä maksaneista jäsenistä ja lähetti sen sähköpostilla hallitukselle, minkä nämä kuittasivat.

4.5.2014 pidetyn kokouksen pöytäkirjaa ei edelleenkään ole netissä, joten se jäi tarkastamatta nytkin.

6. Luottamushenkilökuulumiset
Kuntaliitosselvitysryhmät : Leena ei pääse aiempaan tilaisuuteen 8.10. klo 16:30 (Naantali+Masku) ja pyytänee Vasemmistoliittolaisen varaedustajan ; jälkimmäiseen (myöhemmin samana päivänä Naantali+Masku+Taivassalo+Kustavi) pääsee menemään.

Teknisen lautakunnan kokouksessa (1.10.) käsitelty katulamppujen vaihtamista led-valaisimiksi. 2000 vanhan tekniikan mukaista lamppua hamstrattu. Käsityksen mukaan myös tolpat vaihtuvat (teklan pöytäkirjan mukaan näin ei välttämättä ole). Muutos tehdään 5 vuoden aikana. Muumiparkkia ei aidata. Lammasluodon suunnitteluraha säilytetty.

7. Tulevat tilaisuudet
HINKU-tilaisuus 7.10. Raision kirjaston Martinsalissa alkaen klo 17 :30 yhdessä raisiolaisten kanssa. Ilmoituslasku tulee ilmeisesti Naantalin vihreille. Jyrki lupasi ilmoittaa laskutusosoitteen Rannikkoseutuun. Raisiolaisten kanssa on sovittu kustannusten jaosta tasan.

Saunailta, johon kutsutaan myös Raision Vihreät, 12.12. klo 18

8. Syyskokouksen toimintasuunnitelmaehdotus
Leenalta erillinen teksti toimintasuunnitelmaehdotukseksi syyskokoukselle. Keskeiset kohdat (joita kok. sihteeri on hieman muokannut): ”Vuonna 2015 Naantalin seudun vihreiden painopistealueita ovat: 1) Eduskuntavaalit 2) Ympäristöasioiden esiintuominen poliittisessa päätöksenteossa.

Varaudumme tukemaan omalla toiminnallamme Vihreän Liiton eduskuntavaaliehdokkaita. Tulevana vuonnakin Naantalin seudun vihreät osallistuu Unikeonpäivien politiikkatorille, jos se järjestetään. Olemme onnistuneet järjestämään hyviä seminaari-/keskustelutilaisuuksia. Samaa pyrimme jatkamaan, mutta sopivan teeman lisäksi pitää pyrkiä huolehtimaan riittävästä yleisöstä tilaisuuksille.

Kunnallispolitiikka Pyrimme aktivoimaan jäseniämme keskinäiseen yhteyden pitoon ja osallistumaan Naantalin seudun vihreiden toimintaan, jotta yhdistys olisi väylä kaupungin päätöksentekoon osallistumiseen. Vihreä liitto Osallistumme Varsinais-Suomen vihreiden eli piirin sekä Vihreän Liiton valtakunnantason toimintaan lähinnä lähettämällä kokouksiin edustajat ja evästämällä heitä tarpeen ja mahdollisuuksien mukaan.

Hallitus kokoontuu keskimäärin kerran kuussa ja kokoukset ovat avoimia, niiden ajankohdista tiedotetaan netissä. Sääntömääräisiin kokouksiin kutsutaan kaikki jäsenet henkilökohtaisin kutsuin, joko sähköpostilla tai tekstiviesteillä.”

Rahastonhoitajan ehdotus talousarviosta hyväksyttiin. Ehdotus oli jaettu hallitukselle sähköpostilla ennen kokousta. Se sisälsi tiedot talouden toteutuneista luvuista 9 kuukaudelta 2014.

9. Jäsenmaksut (syyskokous)
Pitäydytään puolueen päättämissä jäsenmaksuissa.

10. Hallituksen jäsenet (syyskokous)
Leena Haanpää, Sara Luotonen ja Jyrki Heino ovat erovuorossa, Kaarina Kanerva ja Ilona Lilja-Kurkela aloittavat toisen vuoden. Yhdistyksen puheenjohtaja Henna Junttila on ilmoittanut, ettei jatkaisi hallituksessa. Leena Haanpää ilmoitti myös kieltäytyvänsä hallituksesta.

11. Toiminnantarkastajat (syyskokous)
Ehdotetaan toiminnantarkastajiksi Esa Anttilaa ja Tutta Uurasmaata.

12. Jäsenasiat
Rahastonhoitaja hoitaa jäsenrekisteriä.
Puheenjohtaja on yhteydessä uusiin jäseniin.
Hyväksyttiin uusi jäsen.
Erotettiin jäsen, joka ei ole maksanut 2014 jäsenmaksua ja vastasi syyskokouskutsuun, ettei hänelle kannata postia lähettää, kun asuu nykyisin Ranskassa.

13. Muut asiat
Srk-vaaleissa ei ole vihreitä ehdokkaita

Jäsenmaksuilmoitus puolueelta pyydetään puheenjohtajalle, sihteerille ja rahastonhoitajalle.

14. Syyskokous 12.10. klo 18 Naantalin kaupungintalolla
Puheenjohtaja valtuutti rahastonhoitajan lähettämään kutsut sähköpostilla kaikille jäsenille.