Hallituksen kokous 16.11.2014 klo 16.30

muut:
Juha-Antti Nikkanen

Leena Haanpää avasi kokouksen klo 16.35

Todettiin kokous lailliseksi ja päätösvaltaiseksi

3. Esityslistan hyväksyminen
Hyväksyttiin esityslista

4. Edellisen kokouksen pöytäkirjan tarkastaminen
Hyväksyttiin edellisen kokouksen pöytäkirja

5. Luottamuspaikkakuulumiset
Yksilöjaoston kaksi edellistä kokousta on peruttu.

Teknisessä lautakunnassa on puhuttu tiesuunnitelmista sekä venesatamasta.

Kaavoitus- ja ympäristölautakunnan kokous pidettiin Turun jätevedenpuhdistamolla, kokouksessa puhuttiin Herrankukkaron kaavasta.

Koulutuslautakunnassa on puhuttu erityisesti koulukyydeistä. Lisäksi nyt ilmeisesti ollaan viimein palkkaamassa kaupunkiin kolmas koulupsykologi.

Kulttuurilautakunnan kokouksessa valittiin kulttuurihenkilö vuodelle 2014, joka julkaistaan itsenäisyyspäivänä.

Keskusteltiin myös fölistä sekä seutulipusta.

6. Talousasiat ja jäsenasiat
Yhdistyksen tilillä on 765,95 euroa, vuoden lopun luottamuspalkkiot ovat vielä saamatta. HINKU-tilaisuuden mainos Rannikkoseutuun maksoi 172 euroa, menot pitää vielä jakaa raisiolaisten kanssa. Yhdistyksen uusien tietojen ilmoittaminen rekisterihallintoon maksaa 13 euroa seuraavan vuoden alussa. Saralle korvataan 15 euroa yhdistyksen nettisivujen osoitteen maksamisesta.

Ranskassa asuva jäsen on erotettu tämän toiveesta. Sara antaa Jyrkille käyttöoikeudet sähköpostilistaan.

7. Kuulumiset piirin Vihreiden Varsinais-Suomen piirin ylimääräisestä kokouksesta
Jyrki ja Juha-Antti edustivat kokouksessa Naantalin seudun vihreitä. Kokouksessa todettiin jäsenäänestyksen tulos ja nimettiin lisäksi eduskuntavaaliehdokkaiksi Roda Hassan, Konsta Weber, Niko Porjo sekä Sara Luotonen.

8. Tulevat tapahtumat
Naantalin seudun vihreiden saunailta perjantaina 12.12. kaupungintalon saunassa klo 18.00. Jyrki hakee avaimen. Sara tekee fb-eventin ja pyytää Sailan kutsumaan raisiolaisia.

Varsinais-Suomen piirin syyskokouksessa Kaarinassa 13.12. täydennetään hallitusta (Johanna L. eroaa) sekä valitaan uusi puheenjohtaja (Monika eroaa).

9. Muiden vihreiden järjestöjen kuulumisia
Turun ViNO järjestää Vihreän seminaarin, brunssin ja retken 22. ja 23. marraskuuta (seminaari lauantaina Osakuntasalissa, brunssi toimistolla) sekä Vihreät pikkujoulusitsit 10. joulukuuta Upseerikerholla.

Turun vihreiden naisten syyskokous pidetään Elviirassa 26. marraskuuta.

10. Luottamuspaikkajako
Jarkko ja Ilona vaihtavat rooleja ympäristö- ja kaavoituslautakunnassa, Sara siirtyy koulutuslautakunnasta kaupunginhallituksen varajäseneksi sekä KYJ:n jäseneksi ja KSJ:n varajäseneksi.

11. Muut esille tulevat asiat
Manner-Naantalin osayleiskaavasta pidettiin tilaisuus tiistaina 11. marraskuuta. Kaava löytyy kaupungin sivuilta.

Nettisivujen etusivulle voisi laittaa tulevat hallituksen kokoukset sekä muut yhdistyksen kokoukset.

Lasten ja nuorten hyvinvointisuunnitelma 2014-2015 käsitellään maanantaina kaupunginvaltuuston kokouksessa, Leena antaa tästä lausunnon ryhmän puolesta.

Talousarviossa budjetti pienenee sataman siirtyessä yksityiseksi. Leikkausten vuoksi veroprosenttia ei olla nostamassa.

13. Tulevat kokoukset
Joulusaunassa 12. joulukuuta.

Kokous päätettiin klo 17.51.