Naantaliin vihreät nuoret?

Uskotko että maailmaa voi muuttaa?
Haluatko tehdä sitä hyvässä seurassa?
Tervetuloa mukaan!

Naantalissa nuorten vaikutusmahdollisuudet ovat rajalliset ja ne harvatkin kanavat heikosti käytettyjä. Johtuuko tämä nuorten kiinnostuksen puutteesta tai tyytyväisyydestä nykytilaan, mene ja tiedä – itse en kuitenkaan usko siihen.

Porukassa on kuitenkin voimaa; jo kolmen ihmisen voimin voi kuntaamme perustaa Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden (ViNOn) toimintaryhmän. Poliittisena nuorisojärjestönä voimme toimia aktiivisesti kotikuntamme kehittämiseksi paremmaksi paikaksi elää ja asua kaikenikäisille, myös nuorille. Järjestäytyneenä on paitsi helpompi vaikuttaa jo olemassa olevien kanavien kautta, myös vaatia vaikutusmahdollisuuksien lisäämistä, esimerkiksi kuntalaisäänestyksen käyttöönotolla.

Toimintaryhmä tekisi yhteistyötä Naantalin seudun vihreiden, Turun vihreiden nuorten ja opiskelijoiden sekä valtakunnallisen ViNOn kanssa. Paikallisen vaikuttamisen lisäksi  vuosittain on useita valtakunnallisia tapahtumia, joihin toimintaryhmän jäsenenä pääsee osallistumaan ja tekemään valtakunnan tason politiikkaa sekä tapaamaan uusia mahtavia tyyppejä!

Paikallistoiminnankaan ei tarvitse olla pelkkää aloitteiden tekoa tai mielipidekirjoitusten väsäämistä, se voi olla myös kasviskokkausiltoja, tapaamisia paikallisten kansalaisjärjestöjen kanssa tai vierailuja suuremman naapurimme Turun ViNOn tapahtumiin.

Jos kiinnostuksesi heräsi, lähetä viestiä osoitteeseen sara.luotonen(at)hotmail.fi. Vastaan mielelläni myös kaikkiin kysymyksiin!

Syksyisin terveisin,
Sara Luotonen
Naantalilainen nuori ja kunnallisvaaliehdokas
Turun vihreiden nuorten ja opiskelijoiden hallituksen jäsen