Hallituksen järjestäytymiskokous 13.1.2013 klo 17.00

Paikka: Naantalin kaupungintalo
Läsnä: Leena Haanpää, Paul Brück, Jarkko Kanerva, Eija Niittymäki, Ilona Lilja-Kurkela, Jyrki Heino, Kaarina Kanerva ja Henna Junttila

Kokouksen avasi puheenjohtaja Henna Junttila kello 17.00

Todettiin kokous lailliseksi ja päätösvaltaiseksi. Pöytäkirjan tarkastajiksi valittiin Jyrki Heino ja Eija Niittymäki. Jatkossa pöytäkirjan tarkastamiskäytännöksi sovittiin edellisen kokouksen pöytäkirjan tarkastaminen seuraavassa kokouksessa. Kokouksen sihteeriksi valittiin Leena Haanpää.

3. Työjärjestyksen hyväksyminen
Hyväksyttiin työjärjestys

4. Valitaan hallitukselle varapuheenjohtaja, sihteeri ja rahastonhoitaja
Valittiin hallitukselle varapuheenjohtajaksi Leena Haanpää, sihteeriksi Sara Luotonen ja rahastonhoitajaksi Ilona Lilja-Kurkela.

5. Tilinkäyttöoikeudet ja uuden tilin perustaminen
Tili Naantalin Osuuspankissa. Päätettiin lopettaa vanha tili FI66 5284 0240 0227 78 ja avata uusi tili. Vanhan tilin rahat siirretään uudelle tilille. Valtuutetaan Ilona Lilja-Kurkela lopettamaan vanha tili ja avaamaan uusi tili. Päätettiin antaa tilinkäyttöoikeudet kahdelle henkilölle, Ilona Lilja-Kurkelalle ja Leena Haanpäälle, molemmille erikseen. Lisäksi valtuutetaan Lilja-Kurkela liittämään yhdistyksen tilin käyttöoikeudet omiin tileihinsä.

6. Kuullaan kuulumisia luottamuspaikkaneuvotteluista
Luottamuspaikkaneuvottelut 2.1.2013: ks. Liite 1. Loput paikkajaot selviävät myöhemmin. Jarkko ilmoittaa 14.1. jo jaetut paikat ja valtuusto päättää jaot 21.1.2013.

7. Sovitaan sisäisestä paikkajaosta
Edellisen kohdan ja liitteen 1 mukaan.

8. Päätetään valtuustoryhmän ja muiden luottamuspaikkojen haltijoiden tapaamisista
Jarkko kertoi, että aiemmin on valtuustopäivää edeltävänä sunnuntaina pidetty tapaamisia, joissa keskusteltu valtuuston asioista. Myös keskiryhmien kanssa ollut kokouksia. Keskusteltiin siitä, että katsotaan kauden aluksi, miten keskustelut etenevät yli puoluerajojen. Sovittiin, että pidetään hallituslaiset ajan tasalla.

Lautakuntatyöskentelyn asiat pitää ottaa esiin silloin, kun tärkeitä asioita on tulossa, jotta niihin osataan reagoida ajoissa. Jokainen lautakuntalainen valmistelee asioita omalta osaltaan tapaamisiin ja tarvittaessa tiedottaa asiasta esim. puheenjohtajaa.

Jatkossa kokoukset avoimia kaikille jäsenille. Viesti kokouksista s-postitse, mutta piiloviestinä. Sovitaan kevään kokoukset ensimmäisen valtuuston kokouksen jälkeen. Kokoontuminen aina sunnuntaisin neljän viikon välein.

9. Keskustellaan tulevan vuoden tavoitteista
Tavoitteet vuodelle 2013 löytyvät pääpiirteittäin toimintasuunnitelmasta. Vihreät kulttuuripäivät on haussa. Vahvistus asiasta tulee lähiaikoina. Jos päivät saadaan, sisällöntuotanto tulee järjestäjiltä. Päivien ajankohta 17.-18. tai 24.-25.8. Sara laittanut tietoa saariston yhteistyötahoista. Emma-teatterin näytöksen liittämisestä ohjelmaan vielä tiedusteluja. Palataan asiaan, jos päivät tulevat Naantaliin.

Muita tavoitteita mm. jäsenmäärän lisääminen, luomuruokapiirin tai lähiruokapiirin tuominen Naantaliin. Livonsaaren yhteisöön tutustuminen ja torikaupan virkistyttäminen. Livonsaari muutenkin alueellisesti ”vihrein” alue. Ilona ja Eija selvittelevät ruokapiirejä. Paul ottaa yhteyttä Timo Aro-Heinilään mahdollisen tapaamisen merkeissä huhtikuuksi. Tavoitteena tuottaa lähiruokareitistö, jossa selviää, missä voi ostoksia tehdä.

Suunnitellaan eduskuntatutustumismatkaa. Markkinoidaan tapahtumaa jäsenistölle ja laajemminkin. Leena ottaa yhteyttä Jani Toivolaan ja kysyy sopivaa ajankohtaa. Vanhan kaupungin energiakorjaamisesta keskustelua. Tilaisuus, jossa asiantuntijaluennointia. Yhteistyössä mahdollisuuksien mukaan Raision kanssa, Henna selvittää asiaa. Jäsenhankinnassa netti viritettävä mukaan. Saraa kysytään seuraamaan alueellista ja valtakunnallista Vihreiden kampanjatoimintaa.

10. Laaditaan yhdistykselle vuosikello
Sihteeri kokoaa säännöistä ja muista toimitetuista tiedoista vuosikellon.

11. Keskustelua muista ajankohtaisista asioista
Tuhkamarkkinat 3. maaliskuuta, palataan suunnitelmiin seuraavassa kokouksessa. Maksetaan Raision Vihreiden kokouskuluja ja Vihreän langan lisäpainostilaus Saila Rinteelle, yhteensä noin 52 euroa. Tilillä varoja noin 130 euroa.

Hallituksen jäsenten puhelinnumerot: Paul 044-0472737, Ilona 044-29 10662, Jarkko 044-5575728, Jyrki 050-3312996, Henna 040-7475106, Kaarina 044-5243167, Eija 040-0523059, Leena 040-8275232, Sara 045-2048484.

Päätettiin kokous klo 19.00