Hallituksen kokous 19.1.2014 klo 14.00

Paikka: Ruissalon kasvitieteellisessä puutarha, Mirkka Matheiszen taidenäyttelyyn tutustuminen
Läsnä: Leena Haanpää, Jyrki Heino, Kaarina Kanerva, Jarkko Kanerva ja Henna Junttila (pj+siht)

1. Naantalin Vihreät järjestäytyivät jo syyskokouksen jälkeen 17.10.2013 pidetyssä hallituksen kokouksessa. Rahastonhoitajaksi valittiin tällöin Jyrki Tapio Heino, Arholankuja 1 D 27, 21100 Naantali. Tässä kokouksessa päätettiin siirtää tilinkäyttöoikeudet ja oikeuden liittää yhdistyksen tilit omaan nettipankkiohjelmaansa Ilona Lilja-Kurkelalta Jyrki Heinolle. Henna ja Jyrki hoitavat käytännön asiat Naantalin osuuspankin kanssa,

2. Käytiin keskustelua Naantalin avoinna olevasta kaupunginjohtajan virasta. Naantalilla on 13.1. ollut valtuustoryhmien pj – keskustelu ja hallitus laittoi viran auki ja hakee kaupunginjohtajaa toistaiseksi voimassa olevaan virkaan.

Tiina Rinne – Kylänpää olisi meidän ehdokkaamme. Hänen vahvuuksinaan näimme laajan kokemuksen kuntatyöskentelystä, hyvät verkostot Naatalissa ja saariston tuntemuksen. Toivottavasti hän olisi käytettävissä. Henna soittaa hänelle ja kysyy asiaa.

Pormestarimalli meitä kiinnostaa edelleen. Nyt emme taida saada asiaa eteenpäin.

3. Tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen valmistelu aloitetaan heti. Kaikki jäsenet kirjaavat vuoden 2013 tapahtumia ja toimittavat ne mahdollisimman pian sihteerille, joka kokoaa niistä ja pöytökirjoista toimintakertomusluonnoksen hallituksen kokoukseen 16.2. Jyrki tekee tilinpäätöksen ja esittelee sen meille samassa kokouksessa. Näin saamme tilintarkastuksen ajoissa tarkastajalle. Kevätkokous pidetään 23.3. ja kysytään Kristiina Turtoselta Galleriaa käyttöön. Piirin kevätkokous pidetään 12.4. Näin ehdimme myös käsitellä piirin asiat ja tehdä kokousedustajien valinnat.

4. Kevään toiminnan ja kokousten aikataulut :

Sunnuntaitreffit  16.2. klo 18 kaupungintalolla,  4.5.  klo 18 samassa paikassa ja kesäkuusta sovitaan myöhemmin, valtuusto kokoontuu vielä 9.6.

23.3. = kevätkokous

Eurovaalit 25.5.2014, Saara Ilvessalo, Touko Aalto

Skanssissa 7.3. EU – tapahtuma, lähinnä nuorille

Ehdotamme Saara Ilvessalon tukiryhmälle, että he järjestävät Naantalissa kevätkokouspäivänä 23.3. Saaran ehdokastilaisuuden. Olemme mielellämme mukana järjestelyissä.

Esim. Monika Antikainen vetokoirien kanssa jäälle 23.3. ja lehteen edellisenä perjantaina –  Makkaranpaistoa Kailossa. Henna laittaa Monikalle s-postia. Vihreille naisille tieto!

Vakka-Suomen vihreät / Minna Pappila? Jyrki kyselee Ollillta ketä ovat ja tulevatko mukaan…

5. Talouskatsaus  – tilillä 507€

6. Lammasluotokatsaus –  siivoustalkoot toukokuussa

7. Naantalin kaupunki on toimittanut Hennalle oikeusministeriön kirjeen vuoden 2014 Europarlamenttivaaleista. Vaalit ovat 25.5.2014 ja ennakkoäänestyksen ajanjakso kotimaassa 14.-20.5. ja ulkomailla 14.-17.5. Kirje on luettavissa kokonaisuudessaan oikeusministeriön vaalisivuilla www.vaalit.fi

8. Viime syksyn kunta-aloitteista ei ole vielä tullut vastauksia.

9. Sara haki Visio-avustusta maankäyttö- ja suunnittelu -seminaarin tueksi viime syksyltä. Häntä pyydetään selvittämään, saimmeko rahaa ja koska se maksetaan tilille.

10. Saralta pyydetään tietoa, miten kuukausikokousten kutsut ovat lähteneet jäsenille ja ehtiikö hän jatkossa tekemään lisäksi asialistan samaan jakoon.

Muistion kirjasi Henna